SUSCOM - Sustainable Self-help Adult Community Learning Model and Tool-kit
SUSCOM - Sustainable Self-help Adult Community Learning Model and Tool-kit (2012 - 2014)
Projekt finansowany przez Komisje Europejską w ramach Programu Partnerskiego Grundtviga;
nr: 2012-1-GB2-GRU06-08251 5
Partnerzy:
Wielka Brytania (koordynator), Czechy, Grecja, Polska (Towarzystwo Polsko-Niemieckie w Krakowie), Rumunia, Włochy
W ramach roboczych wizyt partnerzy Projektu spotkali się w Yorku (październik 2012), Krakowie ( marzec 2013), Atenach (kwiecień 2013), Cluj, Perugi i Pilźnie ( marzec 2014)
Projekt zakończył się międzynarodową konferencją i spotkaniem ewaluacyjnym w Krakowie ( 8 i 9 maja 2014)
Celem projektu było opracowanie modelu udzielenia pomocy grupom wspierającym proces uczenia się/edukacji w swoich społecznościach. Model składa się z kilku etapów i stanowi wzorzec dla organizacji/instytucji chcących zapewnić ciągłość procesu uczenia się dorosłych, zwłaszcza, ale nie wyłącznie, w czasie recesji gospodarczej. Opis każdego etapu rozpoczyna określenie celów, po czym następuje propozycja rozpoczęcia działań edukacyjnych.
Partnerzy Projektu, to przedstawiciele organizacji, posiadających doświadczenie w przygotowaniu i wspieraniu uczenia się/szkoleń różnych defaworyzowanych grup w swoich środowiskach.
Obecne i przyszłe perspektywy wsparcia w tych sektorach w całej Europie wskazują, że środki na nie przeznaczane będą ograniczane. Należy więc opracować nowe, innowacyjne metody podejścia do podtrzymywania ciągłości procesu uczenia się, edukacji czy szkoleń. Projekt SUSCOM proponuje podejście, w którym stosuje się na poziomie lokalnym koncepcje ET2020 w celu promowania spójności społecznej i włączenia społecznego grup.
W tworzeniu modelu uwzględniono:
- różne typy grupy docelowej (nauczyciele/trenerzy, bezrobotni, osoby starsze/seniorzy, osoby niepełnosprawne, motywowane własnymi zainteresowaniami)
- bariery wewnętrzne i zewnętrzne
- efektywność instrumentów (adekwatność mechanizmów wsparcia do indywidualnych potrzeb uczących się)